Slimme laadkabel

Onze slimme laadkabel is een goede oplossing voor mensen die tijdelijk een slimme laadoplossing nodig hebben met terugbetaling door de werkgever. Denk daarbij aan mensen met een eerste job na afstuderen en nog thuis wonen of iemand die op verschillende plaatsen woont (en laadt) of iemand die op appartement woont (wel opletten met de regels van het gebouw, de VME en de syndicus).

Wat zijn mijn opties?

Bij Go Watts bieden we verschillende opties om aan jouw behoeften te voldoen. Als je een slimme laadkabel wilt, kun je deze bij ons kopen en in je eigen bezit houden. Onze slimme laadkabels zijn van hoogwaardige kwaliteit en ontworpen om jouw elektrische voertuig veilig en efficiënt op te laden.

Maar we begrijpen ook dat huren soms een handigere en betere optie kan zijn. Daarom bieden we bij Go Watts ook de mogelijkheid om een slimme laadkabel te huren. Je kunt kiezen uit verschillende opties: het huren vanuit onze verhuurvloot of het huren met een standaardcontract van 5 jaar. 

Daarnaast bieden we ook raamovereenkomsten aan. Met een raamovereenkomst kun je profiteren van speciale voordelen, zoals een lager tarief en extra services. We bieden zowel een Light huurpakket als een Full huurpakket aan, afhankelijk van jouw behoeften en wensen. Met een raamovereenkomst hoef je je geen zorgen te maken over de administratieve rompslomp en ben je verzekerd van een soepele en efficiënte service. Download onderaan zeker onze infofiche met prijslijst om alle opties te kunnen vergelijken. 

FAQ slimme laadkabel

Wanneer je een slimme laadkabel uit onze verhuurvloot neemt kan je deze maandelijks opzeggen en terugbrengen. Je betaalt hier enkel voor per begonnen maand. Wanneer je een slimme laadkabel huurt  in de klassieke huurformule is deze standaard voor 5 jaar gehuurd. Je zal uit de verhuurvloot dus iets meer betalen per maand maar je krijgt wel de vrijheid om dit op te zeggen wanneer je wilt. Wanneer je een slimme laadkabel uit onze verhuurvloot neemt kan je ook op voorhand aangeven voor hoeveel maanden je deze wilt. Hier zal per 6 maanden, met een ,  een korting worden toegekend. Wanneer er op voorhand een termijn wordt doorgegeven is het niet mogelijk deze ervoor op te zeggen en zal gedurende deze termijn betaald moeten worden.

 

 

Wanneer je een slimme laadkabel uit onze verhuurvloot neemt kan je deze maandelijks opzeggen en terugbrengen. Je betaalt hier enkel voor per begonnen maand. Wanneer je een slimme laadkabel huurt  in de klassieke huurformule is deze standaard voor 5 jaar gehuurd. Je zal uit de verhuurvloot dus iets meer betalen per maand maar je krijgt wel de vrijheid om dit op te zeggen wanneer je wilt. Wanneer je een slimme laadkabel uit onze verhuurvloot neemt kan je ook op voorhand aangeven voor hoeveel maanden je deze wilt. Hier zal per 6 maanden, met een ,  een korting worden toegekend. Wanneer er op voorhand een termijn wordt doorgegeven is het niet mogelijk deze ervoor op te zeggen en zal gedurende deze termijn betaald moeten worden.

Onze slimme laadkabel is de ideale oplossing voor mensen die tijdelijk een slimme laadoplossing nodig hebben met terugbetaling door de werkgever. Denk daarbij aan mensen met een eerste job na afstuderen en nog thuis wonen of iemand die op verschillende plaatsen woont (en laadt) of iemand die op appartement woont (wel opletten met de regels van het gebouw, de VME en de syndicus).

Absoluut. Dit is de reden dat wij de slimme laadkabel moeten configureren. Zo kunnen wij al de sessies die er aankomen linken aan de juiste persoon.

De slimme laadkabel zal werken op alle auto’s met een type 2 aansluiting. Deze aansluiting is de meest gebruikte aansluiting voor elektrische auto’s die in Europa verkocht worden. Ongeveer 90% van de auto’s zal kunnen laden met de type 2 stekker.

Wij factureren de kosten allemaal aan de . Wanneer de werkgever beslist dat deze kosten voor de werknemer zijn, kunnen deze intern worden afgehandeld.

Wanneer de slimme laadkabel wisselt tussen collega’s moet deze even opnieuw geconfigureerd worden. Zo zijn we zeker dat de terugbetalingen bij de juiste persoon toekomen. Gelukkig kunnen we dit doen van op afstand en zijn hier dus geen extra verzendkosten voor nodig

De slimme laadkabel kan opgehaald worden bij ons op de bureau in Leuven. De ophaling is volledig gratis maar wel in te plannen met een werknemer van Go Watts. Moest Leuven niet bij de deur zijn of je hebt hier geen tijd voor/zin in kunnen we hem ook opsturen. Voor verzending zullen de kosten afhankelijk zijn naargelang de afstand van de verzending vertrekkende vanuit Leuven. Deze kosten dekken de verzending tot op een adres naar keuze binnen België en verzekering op het pakket. Zo zijn we zeker dat onze slimme laadkabel in een perfecte staat bij jou aankomt. Exacte prijzen zijn terug te vinden in onze informatiefiche onderaan.  

 

Standaard zal de slimme laadkabel worden opgehaald bij onze bureau in Leuven. Indien dit niet mogelijk is kan er een levering tegen betaling worden uitgevoerd. De levering kan gebeuren op een adres naar keuze nadat de betaling ontvangen is door Go Watts.

Nadat wij de slimme laadkabel geconfigureerd hebben, kan je deze gewoon insteken en gebruiken. De laadsessies worden automatisch geregistreerd op ons platform dankzij de 4G configuratie in de kabel. Jij hoeft dus niets speciaal te doen. Indien het station geen verbinding heeft met 4G kan je via de app een wifiverbinding instellen. Zo zullen ook al de sessies worden doorgestuurd en opgeslagen op ons platform.

Neen, de slimme laadkabel kan niet worden ingesteld om te laden op bepaalde uren of onder bepaalde condities. Je zal dus even moeten nadenken voordat je je auto insteekt of dit wel het goede moment is. Via de app kan je wel zelf het vermogen instellen voor de slimme laadkabel.

Dit is afhankelijk van welke huurformule er is afgesproken. Het station zelf en de remote support zitten sowieso inbegrepen in de prijs. Je kan de specifieke prijzen en vergelijking tussen de formules terugvinden in de tabel beneden aan de pagina.

Nee, de slimme laadkabel werkt zonder pasje. Al de laadsessies zullen automatisch geregistreerd en terugbetaald worden aan de persoon die wij gekoppeld hebben tijdens de configuratie.

 

 

Wanneer je de slimme laadkabel in een 230v stopcontact steekt met max 10A zal je kunnen rekenen op 2,3kW wat ongeveer 10km/h laden. Wanneer niet voldoende is voor jou kan je steeds kijken naar onze andere laadstations die een vermogen tot 22kW aankunnen. Deze zijn er in zowel aankoop als huuroplossingen.

De slimme laadkabel zal werken op alle stroomnetten binnen België. De snelheid waarmee je kan laden kan wel verschillend zijn afhankelijk welk stroomnet je gebruikt.

Neen. Dit mag absoluut niet wegens brandgevaar. Het is om dit brandgevaar zo klein mogelijk te houden ook zeer belangrijk om goed na te kijken of je stopcontact 10A aankan voor langere tijd.

De installatie dient AREI conform te zijn en de stopcontacten en leidingen dienen goed beveiligd en in goede conditie te zijn.

Een vast laadstation zal altijd veiliger zijn dan een slimme laadkabel, mede dankzij de load balancing. Dit is een systeem dat constant kijkt of je laadstation niet te veel vermogen vraagt waardoor de zekering zou kunnen springen. Wanneer dit het geval is zal het vermogen automatisch bijgesteld worden om de veiligheid te garanderen. De laadtijd bij een vast station zal veel lager liggen omdat deze op meer vermogen zijn aangesloten. Bekijk hier onze opties voor vaste laadstations. Sommige van onze stations zullen ook rekening houden met het capaciteitstarief waardoor u nooit te veel zult betalen om uw wagen op te laden.

Neen, dit is jammer genoeg nog niet mogelijk bij de slimme laadkabel. Hij gaat wel testen of het vermogen beschikbaar is en indien dit niet zo is zal hij niet starten met laden.

Neen dit moet niet. Wanneer de slimme laadkabel is uitgetrokken heeft hij geen verbinding en kunnen wij hem dus ook niet van op afstand raadplegen wanneer er problemen zouden zijn.

Moest je dit toch willen, kan en mag je de slimme laadkabel uit het stopcontact halen. Wij raden wel aan om eerst de auto uit te trekken. Dit omdat de sessie dan stopt en kan worden opgeslagen alvorens je hem uit het stopcontact haalt. Wanneer je hem eerst uit het stopcontact haalt, kan het zijn dat je je sessie verliest aangezien de laadkabel de tijd niet heeft gehad om op te slaan.

 

Ja, deze internetverbinding is nodig om de laadsessies naar ons platform te kunnen uploaden. Het toestel is automatisch uitgerust met een simkaart en verbindt dus vanzelf met 3G/4G. Wanneer dit niet aanwezig zou zijn kan je hem ook verbinden met een wifinetwerk via de app. Wanneer je de slimme laadkabel gebruikt op een plaats zonder internetverbinding, zal hij de sessies intern opslaan. Dit betekent dat er tot maximum 80 sessies kunnen worden opgeslagen zonder internet en wanneer je dan verbinding maakt, zal hij deze allemaal uploaden.

Er is een app beschikbaar en deze app zal je zelf ook kunnen gebruiken als je dit zou wensen. Via deze app kan je enkele gegevens zien en enkele instellingen wijzigen. Het is ook perfect mogelijk de slimme laadkabel te gebruiken zonder de app te gebruiken.

Wij gebruiken de slimme laadkabel van het merk NRGkick. Wij hebben zoals bij al onze stations, meerdere opties vergeleken en kozen hier de meest volledige en beste optie uit voor onze klanten. Wij blijven onze keuzes steeds herevalueren en wanneer er een andere en betere optie is, zullen wij deze opnemen in ons aanbod.

 

Wanneer de slimme laadkabel wordt gestolen zal je hier steeds aangifte van moeten doen bij de politie. Wanneer dit gebeurd is zal de restwaarde (bepaald aan de hand van de leeftijd van het toestel) moeten worden betaald aan Go Watts. Afhankelijk van welke huurformule er gebruikt is, zal hier een minimum en maximum prijs aan gebonden zijn. Bij schade zal de herstellingskost moeten worden betaald aan Go Watts. Hierbij zal de maximale