Thuisladen voor werknemers
- Wij regelen het!
Een laadoplossing op je eigen bedrijfsterrein is de meest efficiënte manier om laadkosten te beheersen en de overstap naar elektrisch rijden te vergemakkelijken. Maar hoe zorg je ervoor dat de stroomvoorziening naar je bedrijf optimaal blijft? Hoe benut je je zonne-energie maximaal en garandeer je een duurzame oplossing zonder overbelasting van je netwerk?
Installatie en ondersteuning bij de werknemer thuis
Automatische terugbetaling van laadkosten
Persoonlijke begeleiding voor elke werknemer
Waarom thuisladen?
- 1230 km: € 163,70
-
Meerprijs:
€ 89,90
- 1230 km: € 73,80

Ontdek alle voordelen
Benieuwd naar alle andere voordelen voor jou en jouw medewerker? In de gratis gids vind je alle antwoorden!
Full huur is the way to Go Watts!
Wil je laadstations aankopen via een cafetariaplan of mobiliteitsbudget? Dat kan! Kies dan zelf van welke bijkomende diensten je wil genieten uit onderstaande tabel.
Kopen
- Laadstation leveren
- Installatie van het laadstation
- Elektrische keuring
- Persoonlijke begeleiding
- Digitaal portaal voor werknemer en werkgevers
Light Huur
Bevat alles van kopen, plus:
- Remote support
- Terugbetalingsdocumenten opmaken
- Terugbetaling naar werknemers verzorgen
- Publiek laden met de werkpas
Full Huur
Bevat alles van Light Huur, plus:
- Interventiekosten
- Herstelkosten
Veelgestelde vragen
Moet ik mijn station aanmelden bij Fluvius of andere instanties?
Iedereen is verplicht om het laadstation aan te melden bij Fluvius via deze link en je brandverzekering.
Fluvius kan hiermee zien waar er eerst verzwaringen nodig zijn, je zal dus niet automatisch een digitale teller krijgen door deze aanmelding.
Tot heden hebben wij geen weet van polissen van een brandverzekering die stijgen door de aanmelding van een laadstation.
Moet ik schrik hebben van het capaciteitstarief?
Neen, wij zullen bij installatie de vraag stellen of je op jouw installatie een bepaalde begrenzing wilt instellen om het capaciteitstarief niet te laten ontsporen. Dat mag je meteen meegeven bij de technieker. Afhankelijk van het type station kan je dit ook zelf instellen of doorgeven via onze support. Je bent wel zelf verantwoordelijk om dit in de gaten te houden en aan te passen indien nodig.
In het CREG tarief dat we gebruiken voor de terugbetalingen zit ook een stuk van dit capaciteitstarief verwerkt. Wanneer je het maximale vermogen van je laadstation instelt op maximaal 7,4kWh zal je altijd correct vergoed worden voor de stroom die je verbruikt via je laadstation.
Kunnen er kosten zijn voor de werknemer?
Het standaardpakket is een all-in pakket waarbij de kostprijs gedragen wordt door de werkgever. Afwijkingen hiervan zijn ten laste van de werknemer. De mogelijke extra kosten voor de werknemers zijn o.a.:
Afwijkingen ten opzichte van de standaardinstallatie
Extra accessoires zoals bv. een metalen paal
Graafwerken
Afwezig zijn bij de afspraak voor de installatie of een interventie
Schade aan het laadstation n.a.v. ongeval, noodweer, etc. (= de uitgesloten situaties van onze all-in formule)
Extra laadpasjes
Kan ik mijn station publiek openstellen?
Dit is een keuze die je werkgever moet maken. Indien je werkgever hier toestemming voor geeft, kan dit.
Kunnen vrienden en familie laden op mijn laadstation?
Ja dit kan.
Hiervoor kan je de kaart gebruiken die je hebt gekregen. Je zal niet worden vergoed voor deze sessies door je werkgever. Wanneer je laadstation openbaar staat is het ook mogelijk dat ze hier laden met hun openbare laadpas. Hiervoor zal je wel 1x per kwartaal een vergoeding ontvangen voor al de sessies van dat kwartaal.
Wat is het verschil tussen de badge en de kaart die ik heb gekregen?
Je ontvangt 1 kaart en 1 badge. De badge gebruik je voor de laadsessies van je bedrijfswagen. Je werkgever zal je vergoeden voor deze laadsessies.
Het kaartje gebruik je als er sporadisch vrienden of familie komen laden. Je wordt niet vergoed door je werkgever voor die laadsessies.
Welk tarief wordt er gebruikt voor de terugbetaling van mijn stroom?
Wij baseren ons op het CREG-tarief. Dat tarief wordt maandelijks gepubliceerd door de CREG en is de gemiddelde marktprijs voor 1 kWh gedurende de referentieperiode. Concreet wachten wij dus op die publicatie om de vergoedingen te berekenen voor de voorbije periode. Zo kunnen wij (en dat is echt uniek in de laadpalenwereld!) vergoeden volgens de werkelijke kost. Dat is goed nieuws, zeker met de sterk wisselende energieprijs! Je werkgever laat niet toe dat je het gehanteerde tarief aanpast.
Wordt de stroom die uit mijn zonnepanelen komt aan hetzelfde tarief vergoed als stroom uit het net?
Ja, daar wordt geen onderscheid in gemaakt. Het is met een slimme laadpaal mogelijk om hier slim op in te spelen en maximaal op zonne-energie te laden.
“Elke keer weer geef ik vol vertrouwen de naam door van een werknemer voor een thuislaadstation. Ik weet dat ik kan rekenen op de duidelijke communicatie en uitstekende service van Go Watts.”
“Bij Zorgpunt weten we hoe belangrijk snelle service is. Dankzij Go Watts hebben we nu niet alleen onze zorgmaterialen snel op locatie, maar ook onze elektrische auto’s weer razendsnel opgeladen. Snel geleverd, snel geladen – zo hoort het!”
“We kozen Go Watts voor de ondersteuning die ze ons bieden. Het team neemt zoveel mogelijk van de administratie & communicatie met werknemers uit handen. Bij vragen kan ik altijd rekenen op de snelle respons en opvolging van onze account manager. Zo maakt Go Watts de overstap naar een elektrische vloot zo eenvoudig mogelijk.”
“We kozen Go Watts omwille van de klantvriendelijkheid & het brede aanbod. Het is vaak zoeken tussen alle oplossingen, zeker voor een bedrijf als Ormit Talent. Jullie begeleiding gaf me vertrouwen in een vlotte samenwerking voor de toekomst.”