Veelgestelde vragen
FAQ voor particulieren
Bij voorkeur voeren we een telefonische audit uit, hierin kunnen we iets diepgaander ingaan op onderwerpen als complicaties bij installatie, fiscaliteit en andere algemene vragen over elektrisch rijden. De audit duurt ongeveer 5 minuutjes.
Wat wordt er gevraagd tijdens een telefonische audit?
- Heb je zonnepanelen?
- Heb je een digitale of analoge teller?
- Heb je een mono- of meerfasige elektrische aansluiting? (geen idee hoe je dit kan zien? foto mono foto meer – handleiding)
- Wil je een vaste laadkabel of wens je een socket/stopcontact?
- Waar wil je het laadstation plaatsen? Binnen, buiten, op de oprit?
- Hoe ver bedraagt de afstand van het laadstation en de zekeringskast?
- Is er een netwerk kabel aanwezig?
- Koop je privé of op een vennootschap? (link, wat met fiscaliteit?)
Liever geen telefonisch gesprek? Vul dit formulier in en we sturen je automatisch een offerte.
Er zijn twee opties:
- Wij maken 3 maandelijks een document op waarin al je laadsessies van de afgelopen periode worden verzameld en berekenen de totaalprijs obv de courante energieprijs die door de werkgever moet worden vergoed. Deze totaalprijs is de som van het aantal KWH x je energiekost (bepaald door de VREG). Je hoeft dit niet zelf op te vragen. Op deze manier blijven zowel werkgever als werknemer vrij van bijkomende administratie.
- Je raadpleegt via de applicatie of het dashboard van het desbetreffende toestel de laadsessies en bezorgt deze zelf aan de werkgever.
Check zeker eens de vragen onder “Support (voor klanten)“
De support van Go Watts is bereikbaar tijdens de kantooruren via support@gowatts.be. Aarzel niet om ons telefonisch te contacteren voor dringende vragen +32 (0)16 79 23 13
Ik wens een laadstation in een ondergrondse parkeergarage, kan dit?
Dit is mogelijk. Bij ondergrondse parkeergarages is er altijd extra aandacht voor brandvoorschriften, hiervoor plan je best een telefonisch gesprek in met één van onze specialisten.
FAQ voor bedrijven
Ja, Go Watts biedt zowel een een huurformule voor werknemers als een Charging as a service oplossing aan.
Huurformule: Een formule die totale ontzorging biedt vanaf 67 euro (excl. btw) per maand. Dit bedrag omvat de investering van het laadstation en haar accessoires , de volledige installatie en keuring van het toestel. Daar bovenop kan je rekenen op alle services die Go Watts aanbiedt. Denk aan verlengde garantie, terugbetaling documenten, onderhoud van het station en doorlopende remote support tijdens de kantooruren. Binnen deze formule worden ook de kosten voor het wegnemen van toestellen (na afloop termijn of bij het vertrekken van de werknemer) opgenomen. Opgelet, de huurformule wordt uitsluitend aangeboden voor werknemers van organisaties. Dit is niet van toepassing voor particulieren, noch voor de uitbouw van laadpleinen.
CaaS: Liever zelf geen zware investeringen dragen? Dan is onze Charging as a Service oplossing wellicht waar je naar op zoek bent. Go Watts voorziet alle laadtoestellen, de kosten van de infrastructuurwerken blijven bij de klant of gaan in een apart financieringstraject. Een laadsessie kost 15 cent per kWh dat door het toestel loopt. Voor dit bedrag zijn alle kosten, inclusief servicekosten, gedekt. Gaat het station stuk, dan wordt dit meteen vervangen door een laadstation van de nieuwste generatie.
De investeringen worden in dit traject als het ware gedeeld door beide partijen, net als de winst uit publieke laadsessies. Per laadstation wordt een minimum van 500 kWh per maand gehanteerd. Er wordt steeds individueel per project bekeken wat het potentieel is in de regio.
Ik wens een laadstation in een ondergrondse parkeergarage, kan dit?
Dit is mogelijk. Bij ondergrondse parkeergarages is er altijd extra aandacht voor brandvoorschriften, hiervoor plan je best een telefonisch gesprek in met één van onze specialisten.